Γαλλία 2022 - Ασκήσεις γεωστρατηγικής ισορροπίας ...

 

 


 

 

 

 

 

 

 

Εισαγωγή

Στα προηγούμενα δύο άρθρα περιγράψαμε τις γενικές συνθήκες που θα επικρατήσουν στον Πλανήτη και την πιθανότητα πολεμικών συγκρούσεων  το 2022.

Στο άρθρο αυτό θα εμβαθύνουμε στην κατάσταση που θα επικρατήσει στην Γαλλία και θα ακολουθήσουν και παρόμοιες αναλύσεις και για άλλες χώρες .

Όπως ίσως ξέρετε οι Γάλλοι έχουν 'εφεύρει' το κόλπο των  Δημοκρατιών. Πρώτη, Δεύτερη κοκ. Κάθε τέτοιος χάρτης όμως περιγράφει μια περίοδο στην Ιστορία της Χώρας, όπως για παράδειγμα εμείς χρησιμοποιούμε τον Χάρτη της Μεταπολίτευσης.

Η ανάλυση στηρίζεται στον χάρτη της 1ης Δημοκρατίας (22/9/1792, 9:18πμ LMT -0:09, Παρίσι). Ο χάρτης αυτός είναι πολύ σημαντικός για την Γαλλία επειδή αντιπροσωπεύει την ριζική αλλαγή του Πολιτεύματος της Χώρας, αλλά στην ουσία το πέρασμα της εξουσίας από τον Λουδοβίκο ΙΣΤ σε κάποια άλλη παρασκηνιακή εξουσία που ελέγχει τα πράγματα στην Γαλλία ακόμα και σήμερα. Γιατί βέβαια δεν πιστεύω να πιστεύετε πως η εξέγερση κατά του Βασιλιά ήταν μια αυθόρμητη λαϊκή εκδήλωση. Το ότι ακολούθησε στην συνέχεια ανεβοκατέβασμα βασιλιάδων - μέχρι το 1870 οπότε και ανέλαβε η 'Παρισινή Κομούνα' (Τρίτη Δημοκρατία υπό τον στρατηγό Λουί Ζυλ Τροσύ) - με 'εξωτερικούς' παραλήπτες - Βρετανία, Ρωσία, Αυστρο-Ουγγαρία, Βατικανό, την διαλυμένη Ανατολική Αγία Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία που βρήκε τον βηματισμό της όλως περιέργως το 1871 με την ίδρυση του Ι Γερμανικού Ράϊχ - δεν ήταν τίποτε άλλο παρά κινήσεις στην σκακιέρα του βαθέως Γαλλικού Κατεστημένου που κυριάρχησε το 1792, ασχετα βέβαια του κατά πόσο οι κινήσεις αυτές ήταν πετυχημένες η όχι.

Ο Χάρτης της 1ης Δημοκρατίας είναι σημαντικός και για ένα ακόμα λόγο. Την περίοδο 2037 -2028 έχουμε επιστροφή του Πλούτωνα στον Χάρτη της 1ης Δημοκρατίας. Στο παρελθόν ο διελαύνων Πλούτωνας άγγιξε τον γενέθλιο Πλούτωνα : 1823: Ισπανικός Πόλεμος , 1873 : έναρξη της Μεγάλης Ύφεσης που κράτησε μέχρι το 1896 και  Άρνηση του Henri, Count of Chambord να ανέβει στον θρόνο αν δεν καταργείτο η σημαία της Επανάστασης (τρικολορε), 1904: Entente Cordial με τους Βρετανούς, 1952: Ήττα στην Ινδοκίνα από τους Βιετναμέζους, 1963 : ο Ντε Γκώλ βάζει βέτο στην είσοδο της Βρετανίας στην Κοινή Αγορά, 1992 : δημοψήφισμα για την Συνθήκη του Μααστριχ. Επομένως η επιστροφή του Πλούτωνα στην γενέθλια θέση το 2037 θα δημιουργήσει γεγονότα παρεμφερή αφ' ενός με την ουσία της Γαλλικής Επανάστασης - άρα και πραγματικής εξουσίας της Χώρας - αλλά και αφ' ετέρου με θεματολογία που έχει να κάνει με το πολίτευμα, με αποικιακούς πολέμους και τις συνέπειες τους (μεταναστευτικό), αλλά και με τα ενδο-ευρωπαϊκά θέματα η και ένα συνδυασμό αυτών.  Κατά την γνώμη μου αυτό που θα κυριαρχήσει το 2037 θα έχει να κάνει με τον απολογισμό των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων του Μεταναστευτικού, σε καθόλου ειρηνικές συνθήκες.

Σύνοψη

Η Γαλλία έχει σοβαρότατα προβλήματα ταμειακής επάρκειας που μέχρι σήμερα 'κρύβονται' επειδη η Γαλλία έχει το 'προνόμιο'  να ορίζει 'αυθαίρετες' τιμές στα ομόλογα της που καταθέτει ως εγγύηση δανεισμού, αντί της επικρατούσας για όλους τους υπόλοιπους αγοραίας τιμής. Χάρις στην σιωπηλή ανοχής της Γερμανίας φυσικά. Άλλωστε η ΕΚΤ είναι η παλιά Κεντρική Τράπεζα της Γαλλίας και κατά την άποψη των Γάλλων 'σωστά' πρέπει να έχει μια ιδιαίτερη μεταχείριση όσον αφορά στην χρηματο-οικονομική της κατάσταση. Όμως αυτό το σκηνικό έχει ημερομηνία λήξης. Έτσι η Χώρα μπαίνει σε μια περίοδο που θα κρατήσει μέχρι τα μέσα του  2025, στην οποία τα θέματα παραγωγικού ιστού  και κυρίως τα χρηματο-οικονομικά και το εξωτερικό χρέος της Χώρας θα υποφέρουν και θα αναγκάσουν την λήψη μέτρων που μπορεί να είναι και ακραία. Και το θέμα αυτό θα επηρεάσει τους κάθε είδους 'συνεταιρισμούς' της Χώρας όπου προϊόντος του χρόνου τα πράγματα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.

Η Γαλλία επίσης φαίνεται πως θέλει να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στο παγκόσμιο σκηνικό, χωρίς όμως να μπορεί να διαχειριστεί σύμφωνα με το εθνικό συμφέρον  τον παραγωγικό της μηχανισμό - απαραίτητη προϋπόθεση για να επιβάλλει στον διεθνή περίγυρο τις θέσεις της. Και αυτό γιατί πέρα από το ότι η διαχρονική κυβερνητική πολιτική  έχει εγκαταλείψει τον πρωτογενή τομέα - αγροτικός και κτηνοτροφικός τομέας -  στην τύχη του, ο παραγωγικός της μηχανισμός  εξαρτάται από τις εισαγόμενες πρώτες ύλες  και την ενέργεια, που με την σειρά τους διέπονται από διεθνείς Συνθήκες - όσον αφορά στην κοστολόγηση - και που η Γαλλία δεν έχει την οικονομική επιφάνεια και ισχύ για  να τις ελέγξει επειδή τα θέματα αυτά  εν πολλοίς βρίσκονται κάτω από τον έλεγχο διεθνών μεγα-επιχειρηματικών συμφερόντων. Επί πλέον, στις διαπραγματεύσεις που γίνονται και που αφορούν στην κοστολόγηση του Μεταφορικού έργου και στις υποδομές των (παγκόσμιων) δικτύων μεταφορών και των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου,  η Ηγεσία της Χώρας προτάσσει το ίδιο συμφέρον και όχι αυτό του Γαλλικού Λαού, ενώ και προκειμένου να χρυσώσει στον Γαλλικό Λαό το χάπι της υποταγής της σε υπέρτερες δυνάμεις - το βαθύ Γαλλικό κατεστημένο θα μπορούσε να ονομαστεί και έτσι - ασχολείται και αναλώνει ταμειακούς πόρους σε δράσεις που επιχειρούν να επιβεβαιώσουν το ότι η Χώρα είναι μια μεγάλη δύναμη. Το αδιέξοδο που δημιουργείται - εξ αιτίας της άρνησης άλλων μεγάλων δυνάμεων να αποδεχτούν ένα ηγετικό ρόλο για την Χώρα στο διεθνές γίγνεσθαι -  σε συνδυασμό με την εμμονή της Ηγεσίας να ασχοληθεί η Χώρα σε έργα της Μεγάλης Επανεκκίνησης και της Κλιματικής Αλλαγής, συμπεριλαμβανόμενου και αυτού της πολιτικοποίησης της διαχείρισης της Πανδημίας   και τα οποία έργα βαρύνουν τα λαϊκά στρώματα - είτε σαν φορολογία είτε και σαν μείωση  δικαιωμάτων στους τομείς του Κοινωνικού Κράτους και της Δημόσιας Υγείας - αλλά και σε συνδυασμό με την κατάσταση που επικρατεί στην Γαλλική Κοινωνία εξ αιτίας του Μεταναστευτικού και της δράσης εγκληματικών και τρομοκρατικών ομάδων, έχουν σαν αποτέλεσμα μια πιθανή βιαία εξέγερση του Λαού - που στοχεύει αποκλειστικά στην αποκαθήλωση της Ηγεσίας - η οποία Ηγεσία με την σειρά της θα χρησιμοποιήσει τις δυνάμεις Δημόσιας Τάξης και τις Ένοπλες Δυνάμεις σε συγκαλυμμένες επιχειρήσεις καταστολής της εγκληματικότητας και της τρομοκρατίας, αλλά και της εξέγερσης του Λαού, καθώς επίσης και του ελέγχου των πολιτικών κέντρων, προκειμένου να παραμείνει στην εξουσία . 

Οι γεωστρατηγικές κινήσεις της Γαλλίας είναι ανεξάρτητες της πολιτικής της όποιας Προεδρίας και  δείχνουν ένα εσωτερικό πανικό η και έλλειψη πυξίδας. Η ιστορία αυτή ξεκίνησε με την παρέμβαση της Γαλλίας στην  Λιβύη για την εκδίωξη του Καντάφι και σήμερα δεν είναι πια στην εικόνα, Στην συνέχεια επεχείρησε να ελέγξει την γεω-οικονομικά εξαιρετικά σημαντική  ζώνη του SAHEL πλην όμως εγκατέλειψε την στρατηγική περιοχή του Τιμπουκτού και μάλλον θα συνεχίσει να μειώνει την παρουσία της - εξ ου και ο Μακρόν ζήτησε την αποστολή Ελληνικών στρατευμάτων. Στην συνέχεια 'τσακώθηκε' με τους Αλγερινούς γιατί σύγκρινε ο Μακρόν την γαλλική κυριαρχία στην Αλγερία την περίοδο 1830 - 1962 με την οθωμανική κυριαρχία και αυτό εξόργισε τον Αλγερινό Πρόεδρο και είχε σαν πρακτικό αποτέλεσμα την επίδειξη ανοχής, από πλευράς Αλγερίας,  στην παρουσία Ρώσων μισθοφόρων της Wagner στο Μάλι, ενώ πολλοί ηγέτες των χωρών της Δυτικής Αφρικής πιστεύουν πως η σημερινή Γαλλία τροφοδοτεί συγκρούσεις και υπονομεύει την σταθερότητα στην Αφρικανική Ήπειρο. Στην συνέχεια η Γαλλία επιχειρεί να επιδιαιτητεύσει της σύγκρουσης της Αλγερίας με το Μαρόκο - έχουν διακόψει τις διπλωματικές τους σχέσεις  εξ αιτίας της σύγκρουσης στην Δυτική Σαχάρα όπου κυριαρχεί το υπό αλγερινή προστασία αυτονομιστικό μέτωπο Πολισάριο - αλλά ποιος την ακούει; Και μετά εμφανίστηκε στην Ανατολική Μεσόγειο απέναντι από την Τουρκία,  ενώ παράλληλα έχει πετάξει στο τραπέζι την ιδέα της Μεσογειακής Ένωσης - που την δουλεύει με την Ιταλία και την Αίγυπτο -  η κάποιας μορφής κοινοπολιτειακού σχήματος που θα "αρχηγεύει", στοχεύοντας να μπλοκάρει τις κινήσεις της Τουρκίας που λειτουργεί ως proxy partner της Γερμανίας. Παρόλα όμως αυτά, η Γαλλία έχει και τις επιτυχίες της χάρις στα οπλικά της συστήματα που φαίνεται πως αποτελούν μια αξιόπιστη επιλογή για πολλές χώρες , συμπεριλαμβανόμενης και της Ελλάδας.

Το 2022 είναι χρονιά προεδρικών εκλογών και το κυρίαρχο πρόβλημα είναι το Μεταναστευτικό που ανάγκασε ακόμα και τον Μακρόν να το αναδείξει, χωρίς όμως να γίνει πιστευτός αφού δεν κατάφερε να εισπράξει πάνω από 10% στις εκλογές τοπικής αυτοδιοίκησης. Πέρα από το Μεταναστευτικό, η εμμονή της Κυβέρνησης στην ατζέντα της πανδημίας και των δράσεων που αφορούν στην Μεγάλη Επανεκκίνηση και στην Κλιματική Αλλαγή, σε συνδυασμό με τα μέτρα καταστολής αλλά και τον περιορισμό των λαϊκών δικαιωμάτων που η καταστολή αυτή επιφέρει, έχουν καταρρακώσει την δημοφιλία του Μακρόν. Ούτε όμως η Λεπέν δεν έχει καταφέρει να πάρει προβάδισμα τέτοιο που θα της    δώσει την Προεδρία. Άρα τι θα γίνει;

Η γνώμη μου είναι πως οι Γάλλοι ψηφοφόροι θα "τρικλοποδιαστούν" άλλη μια φορά από την "κυβέρνηση των παρασκηνίων" της Χώρας. Και αυτό μπορεί να σημαίνει από μια ανίερη συμμαχία ανάμεσα στην Λεπέν και τον Μακρόν, μέχρι την αναβολή των εκλογών αλλά και μέχρι την κυριάρχηση ενός/μιας υποψηφίου - που αστρολογικά φαίνεται πως γεννήθηκε στο εξωτερικό όπως ο ακροδεξιός Έρικ Ζεμουρ με γεννήτορες εβραίους και βεδουίνους  και καταγωγή από την Αλγερία η η Αν Ινταλγκο με καταγωγή από την Ισπανία (;) -  απόλυτα εξαρτώμενος/η από την παρασκηνιακή εξουσία, με πατριωτική ρητορική αλλά και με μεγάλες  υποσχέσεις για την προστασία της νέας γενιάς των Γάλλων και με ένα πλαίσιο μέτρων που μιλάει για το τρίπτυχο Πατρίς, Θρησκεία, Οικογένεια  κλπ. Γενικά ο υποψήφιος αυτός θα έχει μια φιλολαϊκή ατζέντα για να  αντιμετωπίσει τα θέματα...Κάτι μου θυμίζει από τα δικά μας....αλλά οι λαοί δυστυχώς μυαλό δεν βάζουν. Αυτό που έχει σημασία είναι το "σύστημα" θα εξακολουθήσει να κάνει κουμάντο και μετά αυτές τις εκλογές!

Όμως όπως μας δείχνει η ανάλυση και η πολιτική θα παραμείνει η ίδια - νεο-φιλελευθερισμός, και έργα Μεγάλης Επανεκκίνησης και Κλιματικής Αλλαγής - ανεξάρτητα του ποιος θα εκλεγεί Πρόεδρος, ενώ οι Εκλείψεις υπερτονίζουν την θέση της Γαλλίας στο διεθνές σκηνικό ειδικά αυτή του Οκτωβρίου και σημαίνουν πέρα από τις σχέσεις με τους κάθε είδους 'εταίρους' , την Χώρα θα απασχολήσει  και μια πιθανή πολεμική εμπλοκή / εκστρατεία μέσα στο 2023.

Τα όσα περιγράφονται για την κατάσταση που θα επικρατήσει στην Γαλλία και στις εθνικές της επιδιώξεις δεν αφορούν μόνο στην τρέχουσα προεδρία, αλλά κυρίως στην επόμενη.

Κατά τα άλλα το 2022, η Γαλλία θα βιώσει πολύ δύσκολα φυσικά φαινόμενα και η υφιστάμενη αλλά και η νέα κυβέρνηση θα δοκιμαστεί ως προς την ικανότητα της να τα αντιμετωπίσει.

Οι σχέσεις της Γαλλίας με τους 'εταίρους' της

Οι σχέσεις με την Γερμανία βρίσκονται σε στάδιο στρατηγικής επαναξιολόγησης επειδή το βαθύ κράτος των δύο χωρών έχει διαφορετική στρατηγική στόχευση και αυτό θα γίνει 'ορατό' σε όλους μας μετά το 2025. Προς το παρόν και με την Γαλλία στην προεδρία της ΕΕ θα ασχοληθούν με τα κοινά προβλήματα του παραγωγικού μηχανισμού των χωρών τους, με την Ενεργειακή κρίση σε συνάρτηση με τα έργα της Κλιματικής Αλλαγής, με την πολιτική διαχείριση της κρίσης δημόσιας υγείας,  με το Μεταναστευτικό και με τις χρηματοδοτήσεις.

Με τους Αμερικανούς των ΗΠΑ η σχέση είναι διαχρονικά σε καθεστώς 'λυκοφιλίας' και στην παρούσα φάση τα πράγματα χειροτέρεψαν εξ αιτίας της ιστορίας με την ακύρωση του συμβολαίου για την κατασκευή από την Γαλλία των αυστραλιανών πυρηνικών υποβρυχίων. Όμως η Γαλλία απειλείται από την Κίνα που θέλει να αποκτήσει τον έλεγχο των συμπλεγμάτων των νήσων της Νέας Καληδόνιας και της Γαλλικής Πολυνησίας στον Ειρηνικό Ωκεανό και την ανάγκη φιλοτιμία ποιούντες οι Γάλλοι αποδέχτηκαν το AUCUS Pact και κατάπιαν και την ακύρωση της αυστραλιανής παραγγελίας. Αυτό που σώζει την κατάσταση είναι το ότι και οι δύο χώρες είναι σε κακή οικονομική κατάσταση και δεν θέλουν να ανεβάσουν τους τόνους. Ίσως πάλι το βαθύ γαλλικό κατεστημένο 'γνωρίζει' τι έρχεται στις ΗΠΑ τα επόμενα χρόνια και κάθεται σαν τον Κινέζο στην άκρη του ποταμού περιμένοντας το πτώμα του 'εχθρού' του να περάσει.

Με τους Βρετανούς οι Γάλλοι έχουν προηγούμενα λόγω Brexit ενώ στην ουσία εκβιάζουν τους Βρετανούς - μια και όλες οι χερσαίες εισαγωγές και εξαγωγές της Βρετανίας περνάνε από την Γαλλία - επειδή οι Βρετανοί χτυπάνε την Γαλλική Αλιευτική βιομηχανία. Σε αυτό προστέθηκε και η ιστορία με το AUCUS Pact. Χωρίς να αποκλείω την επαναδημιουργία της Entente Gordial του 1914, για τους ίδιους λόγους όπως τότε,  δεν πρέπει να ξεχνάμε πως ο Μακρόν στην Ευρωβουλή είχε πει πως θα επιδιώξει την 'επανένταξη της Βρετανίας σε κάποιο άλλο κοινοπολιτειακό σχήμα'. Και αυτό δείχνει τις υπόγειες διασυνδέσεις του βαθέως Γαλλικού κατεστημένου, με το αντίστοιχο Βρετανικό η τουλάχιστον με ένα μέρος αυτού.

Οι παρούσες διοικήσεις των δύο χωρών θεωρούν πως  η Μεγάλη Επανεκκίνηση και τα έργα της Κλιματικής Αλλαγής, μπορεί να αποτελέσουν το μεσομακροπρόθεσμο σχέδιο απεξάρτησης από τρίτες χώρες  για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών και την διασφάλιση των πρώτων υλών. Πέρα από το ότι  το σχέδιο αυτό δεν απαντά στο ερώτημα του ελέγχου του μεταφορικού κόστους, και παρόλο που ο Πρίγκιπας Κάρολος είπε στην ομιλία του στους G20 να χρησιμοποιηθεί το ΝΑΤΟ ως ο στρατιωτικός βραχίονας του έργου της Μεγάλης Επανεκκίνησης  δεν μας λένε πως θα επιβάλλουν τα σχέδια τους σε πρακτικά αντίπαλους συνασπισμούς.

Επί πλέον φαίνεται πως οι δυο χώρες έχουν ένα διαφορετικό γεοστρατηγικό προσανατολισμό, με την μεν Βρετανία να θέλει να ελέγξει τους πόρους της Ανταρκτικής, την δε Γαλλία να θέλει να ελέγξει την Μεσόγειο, την Βόρεια Αφρική και την ζώνη Sahel της Αφρικής

Οσον αφορα στίς σχέσεις με την Ρωσία, η Γαλλία ποτέ δεν ήταν κατά της Ρωσίας και αυτό φαίνεται από το ότι λειτουργεί σαν πυροσβέστης ανάμεσα στην Ουάσινγκτον, τις Βρυξέλλες και την Μόσχα με την αποδοχή του ρόλου αυτού από την Ρωσία

Υπό προϋποθέσεις το 2022 θα μπορούσε να είναι μια καλή χρονιά στις σχέσεις της Γαλλίας με τη Ρωσία - όσον αφορά στις ανάγκες Α υλών και ενέργειας που έχει η Γαλλία και που μπορούν να ικανοποιηθούν από τους σχετικούς πόρους που διαθέτει η Ρωσία - σε ένα 'συνεταιρισμό' όπου η Ρωσία συνεισφέρει τους πόρους και το βαθύ γαλλικό κατεστημένο τα κεφάλαια για την αξιοποίηση τους.

Το πρόβλημα όμως είναι πως και οι δύο χώρες έχουν διαφορετικούς και συγκρουόμενους στόχους και μεθοδεύσεις, με την Γαλλία να έχει δεσμευθεί στο σχέδιο δράσης της Μεγάλης Επανεκκίνησης και της Κλιματικής Αλλαγής, αλλά και να είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει το Δυτικό Σχέδιο για τον χερσαίο και θαλάσσιο δρόμου του μεταξιού, που αντιστρατεύεται το αντίστοιχο Κινεζικό που έχει την ανοχή των Ρώσων. Εκτός και αν αποφασίσει ξανά την αποχώρηση από το ΝΑΤΟ. Πράγμα απίθανο στην παρούσα φάση.

Παρόλο που η Γαλλία - έχοντας την προεδρία της ΕΕ για το πρώτο εξάμηνο του 2022 - είναι υποχρεωμένη να λειτουργήσει μέσα στα πλαίσια του ρόλου της, εν τούτοις φαίνεται πως ο Μακρόν θα κοιτάξει το εθνικό συμφέρον της Χώρας του. Και αυτό σημαίνει πως θα κάνει ό τι περνά από το χέρι του για την εφαρμογή της Συνθήκης του Μινσκ, την οποία τόσο η γραφειοκρατία των Βρυξελλών - λειτουργώντας για λογαριασμό του Διεθνούς Μεγάλου Κεφαλαίου - όσον και οι Αμερικανοί, επιχειρούν να ακυρώσουν προκαλώντας την Ρωσία να επιτεθεί στην Ουκρανία.

Αν και κάπου ο χάρτης της Γαλλίας μας δίνει μια ένδειξη για 'εκστρατείες' και με δεδομένο το ότι η Γαλλία ναι μεν επανεντάχθηκε στο ΝΑΤΟ από τον Σαρκοζί το 2009, αλλά διατήρησε το δικαίωμα της ανεξαρτησίας της όσον αφορά στην διαχείριση του πυρηνικού της εξοπλισμού, είναι εξεταστέο  το κατά πόσο η Γαλλία θα συμμετέχει σε μια 'πολεμική' σύρραξη με την Ρωσία αν αυτή συμβεί μέσα στο 2022.

Οι σχέσεις με την Κίνα είανι απο την μία πλευρά σχέσεις εμπορικών εταίρων μια και  η  Γαλλία είναι ο 7ος σε μέγεθος πελάτης της Κίνας, το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δυο χώρες είναι καταθλιπτικά αρνητικό για την Γαλλία (έλλειμμα τάξης μεγέθους  29 δις ευρώ το 2019).

 Όμως δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα που ανάγκασε τον πρόεδρο Μακρόν να δηλώσει πως, όσον αφορά στις σχέσεις με την Κίνα 'το παράθυρο ευκαιριών συνύπαρξης κλείνει'. Συγκεκριμένα, το πρόβλημα των σχέσεων αφορά πρωτίστως στις αποικίες της Γαλλίας στον Ειρηνικό Ωκεανο - Νέα Καληδονία  και Γαλλική Πολυνησία - που εποφθαλμιά η Κίνα για γεωστρατηγικούς και γεωοικονομικούς λόγους. Μια πραγματικότητα που ανάγκασε την Γαλλία να 'καταπιεί' το AUCUS Pact, προκειμένου να προστατέψει τα συμφέροντα της.

Στο ίδιο μοτίβο αντιπαλότητας, αλλά και εμπορικής συνεργασίας θα κινηθούν οι σχέσεις των δύο χωρών για το 2022. Αυτό που θα ενοχλεί την Γαλλία είναι η επιμονή της Κίνας στην επιθετική της πολιτική, που μπορεί όμως και να έχει να κάνει και με την θέση της ΕΕ στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ιουγούρων της Κίνας - στην πράξη για τον έλεγχο του χερσαίου δρόμου του μεταξιού.

Οι δράσεις που θα στοχεύσει η Γαλλία πέρα από τα προαναφερθέντα θα είναι η σκληρή θέση στα θέματα συνοριακών διαφορών (μιλάμε για την Νέα Καληδονία και την Γαλλική Πολυνησία), οι ασύμμετρες αποστολές και σε θέματα που αφορούν στον χερσαίο και θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού, αλλά και στην Αφρική, η αντιπαλότητα σε σχέση με το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δύο χώρες και η υπονόμευση της Ηγεσίας της Κίνας

 

Η Γαλλία μέχρι το 2100

Βλέποντας τις εξελίξεις στην Γαλλία στον πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα θα πούμε πως, αν εξαιρέσουμε την περίοδο 2025 - 2036 που φαίνεται πως η τότε Κυβέρνηση θα έχει καταφέρει να αντιστρέψει την κακοδαιμονία που βαρύνει την Χώρα από τις αρχές του 20ου αιώνα, το σκηνικό της περιόδου από την επιστροφή του Πλούτωνα στην γενέθλια θέση του μέχρι το τέλος του αιώνα θα είναι ζοφερό και επικίνδυνο (2085 -2086). Και αυτό που θα χαρακτηρίζει την περίοδο αυτή θα είναι η κακή κατάσταση του πληθυσμού, ο υποβαθμισμένος παραγωγικός ιστός, οι συνοριακές διαφορές με γειτονικές χώρες και τα προβλήματα στην κυβερνησιμότητα της Χώρας, στο ίδιο μήκος κύματος όπως και στην περίοδο 1900 - 1975.

 

 

Ανάλυση

Τα προοδευτικά μας δίνουν τις παρακάτω πληροφορίες :




Ο προοδευμένος Ωροσκόπος βρίσκεται στην μηδενική του Λέοντα και αυτό σημαίνει πως η Χώρα μπαίνει σε μια νέα φάση που θα θελήσει να επιβάλλει στις 'γειτονικές' της Χώρες - υπονοείται η Παγκόσμια Κοινότητα - τις εθνικές απαιτησεις.

Ο Ωροσκόπος αυτός συμμετέχει σε ένα σκληρό σχηματισμός μεγάλου σταυρού που διαβάζει "ο συνδυασμός των περιορισμών που επιβάλλουν οι διεθνείς Συνθήκες στις οποίες συμμετέχει η Χώρα και που αφορούν στα συμφέροντα ξένων χωρών η και επιχειρήσεων, με τις αυταπάτες που έχει η Ηγεσία της Χώρας - για την αποδοχή της πολιτικής της από τον Γαλλικό Λαό - όσον αφορά στις δαπάνες για ανάπτυξη ισχυρών Ενόπλων Δυνάμεων προκειμένου να μπορέσει η Χώρα να επιβάλλει τις εθνικές της θέσεις στους ανταγωνιστές της, αλλα και την ανάθεση στην ιδιωτική διεθνή πρωτοβουλία της υλοποιήσης της πολιτικής της - που αφορά στα έργα της Μεγάλης Επανεκίνησης και Κλιματικής Αλλαγής -  εν γνωσει της πως υπάρχει αντιπαλότητα του επιχειρηματικού μεγα-κατεστημένου με την Κοινωνία - οσον αφορά στο που θα διατεθούν οι εθνικοί πόροι - αναγκάζει την Κυβέρνηση στην κατάχρηση της λαϊκής εμπιστοσύνης, κάτι που θα οδηγήσει την Χώρα σε μεγάλες απώλειες" [μεγάλος σταυρός: προοδ Ποσειδώνας στον Σκορπιό και στον 4ο προοδ οίκο 180ο προοδ Ερμής στον Ταύρο και στον 10ο προοδ οίκο και προοδ Ωροσκόπος στον Λέοντα 180ο προοδ Μεσουράνημα /Χαντές]. Ο σχηματισμός αυτός επικάθεται στον γενέθλιο Κρόνο [= οι διεθνείς συνθήκες επιβάλλουν περιρισμούς στην δράση της Χώρας προκειμένου να έχει προσβαση σε εκείνους τους πόρους που θα βελτιώσουν τον λαϊκό πλούτο και θα επιτρέψουν την ομαλή λειτουργία της Κοινωνίας] και εξηγεί το γιατί η Ηγεσία της Χώρας υιοθετεί μια σκληροπυρηνική αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος.

Επί πλέον υπάρχει ένας άλλος σκληρός προοδευτικός σχηματισμός kite που διαβάζει : "η στήριξη των επιχειρηματικών συμφερόντων - που είναι υπεύθυνα για την υπερκοστολόγηση του μεταφορικού έργου - από πλευράς Ηγεσίας είς βάρος των κοινωνικών αναγκών και οι δημόσιες δαπάνες για υπερκοστολογημένα έξοπλιστικά έργα και έργα διαμόρφωσης διαδρόμων μεταφορών, σε συνδυασμό με τις αυταπάτες της Ηγεσίας για αποδοχή της σχετικής δράσης απο πλευράς Γαλλικού Λαού, αφενός οδηγεί σε 'αδεια ταμεία', αλλά και αφετέρου  στην υιοθέτηση επιθετικών και απειλητικών θέσεων εναντίον άλλων χωρών η συμφερόντων που εμπλέκονται στο μεταφορικό έργο εξ αιτίας διεθνών και παγιομένων Συνθηκών" [σχηματισμός σκληρου χαρταετού : προοδ Ποσειδώνας στον Σκορπιό και στον 4ο προοδ οίκο 180ο προοδ Ερμής στον Ταύρο και στον 10ο προοδ οίκο, 135ο προοδ Αφροδίτη στους Διδύμους και στον 11ο προοδ οίκο , 135ο προοδ Μεσουράνημα/Κιούμπιντο].

Σε σχέση με τον γενέθλιο χάρτη τα προοδευτικά μας λένε τα ακόλουθα :

Ο συνδυασμός αφενός της ανάλωσης κρατικών χρηματικών πόρων σε υπερκοστολογημένο μεταφορικό έργο και σε επενδύσεις δικτύου μεταφορών και αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά και σε δαπάνες εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων της Χώρας, αλλά και αφετέρου εξ αιτίας του φαβοριτισμού που επιδυκνύει η Κυβέρηση στα επιχειρηματικά μεγαλο-συμφέροντα που θέλουν να περιορίσουν το Κοινωνικό Κράτος και τις δαπάνες Δημόσιας Υγείας - προκειμένο να εξευρεθούν πόροι για να χρηματοδοτήσουν τις επιδιώξεις τους - αλλά και εξ αιτίας περιορισμών που επιβάλλει τον νομοθετικό πλαίσιο της Χώρας - όσον αφορά στην ανάπτυξη του Αγροτικού τομέα και στην εξασφάλιση της επάρκειας κάλυψης των αναγκών επιβιωσης των λαϊκών στρωμάτων -  ή και εξ αιτίας μεγάλων φυσικών καταστροφών, διαμορφώνεται ένα σκηνικό αδυναμίας της Κυβέρνησης να υποστηρίξει τις λαϊκές ανάγκες [προοδ Ερμής στον Ταύρο και στον 10ο οίκο 135ο, προοδ Αφροδίτη στους Διδύμους και στον 11ο οίκο 180ο, προοδ Ποσειδώνας στον Σκορπιό  45ο, γενεθλια Σελήνη στον Τοξότη και στον 2ο οίκο].

Η αντιπαλότητα ανάμεσα στο επιχειρηματικό μέγα- κατεστημένο και την Κοινωνία - όσον αφορά στην προτεραιότητα δέσμευσης χρηματικών πόρων - σε συνδυασμό με τους περιορισμούς που μπαίνουν από μη διαπραγματεύσιμες διεθνείς συνθήκες, αλλά και με την εύνοια που δείχνει η Κυβέρνηση στο επιχειρηματικό κατεστημένο, καθώς επίσης και με την διαπίστωση πως η Ηγεσία θέλει να χρησιμοποιήσει τον εθνικό πλούτο για να παραμείνει στην καρέκλα της, μπορεί να οδηγήσει τα πράγματα σε εξέγερση για την απομάκρυνση της Ηγεσίας και αντικατάσταση της απο μιά άλλη που θα δρομολογήσει μεταρρυθμίσεις που θα ευνούν τις λαϊκές επιδιώξεις [προοδ Ερμής στον Ταύρο και στον 10ο οίκο 150ο γεν Ηλιος στον Ζυγό και στον 11ο οίκο και προοδ Ωροσκόπος στην Λέοντα 60ο  γεν Ήλιος].

Ο συνδυασμός της στενότητας κεφαλαιουχικών πόρων με την ανάμειξη διεφθαρμένων πολιτικών που εξυπηρετούν συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, όσον αφορά στην κοστολόγηση του μεταφορικού έργου, διαμορφώνει μια εκρηκτική εικόνα για την Χώρα και δεν της επιτρέπει να ηγηθεί άλλων χωρών προκειμένου να υλοποιήσει τα σχέδια της [προοδ Δίας στον Σκορπιό και στον 5ο οίκο  45ο γεν Αφροδίτη στον Ζυγό και στον 11ο οίκο].

Η πρόθεση της Χώρας να επιβάλλει τις θέσεις της  - που αφορούν στο μεταφορικό έργο και στους διαδρόμους μεταφορών και στους αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου - στην  διεθνή κοινότητα - παρά τό ότι οι θέσεις αυτές αντίκεινται στις διεθνείς Συνθήκες - σε συνδυασμό με το εσωτερικό πρόβλημα της Χώρας που αφορά στην αντιπαλότητα του μεγα-επιχειρηματικού κατεστημένου με τα λαϊκά στρώματα - για τον ποιον  θα βαρύνει η  υπερκοστολόγηση του μεταφορικού έργου και των σχετικών επενδύσεων εκσυγχρονισμού - αλλά και με τις εμμονές της Ηγεσίας για έλεγχο από την Κυβερνηση των πολιτικών κέντρων αποφάσεων, μπορεί να οδηγήσει την Χώρα σε τέτοια ταμειακή κατάσταση που θα έχει σαν αποτέλεσμα την αδυναμία της Κοινωνίας να λειτουργήσει [ προοδ Ερμής 180ο, προοδ Αφροδίτη 45ο, προοδ Ποσειδώνας 180ο, προοδ Ωροσκόπος 90ο γεν Κρόνος στον Ταυρο και στον 6ο οίκο].

Το γεγονός πως η Ηγεσία όχι μονο δεν διαθέτει κρατικούς πόρους για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών, αλλά τους διαθέτει για 'εμμονές' της προκειμένου να παραμείνει στης εξουσία, αναγκάζει τον Λαό να εξεγερθεί και δίνει την ευκαιρία σε τρομοκρατικούς πυρήνες να δράσουν δημιουργώντας ένα σκηνικό που στοχεύει στην αποκαθήλωση της Ηγεσίας [προοδ Άρης στον Ταύρο και στον 11ο οίκο 90ο  γεν Πλούτωνας στον Υδροχόο και στον 4ο οίκο].

Η πρόθεση της Ηγεσίας να επιβάλει στην Χώρα το σχέδιο δράσης για την Μεγάλη Επανεκκίνηση και την Κλιματική Αλλαγή και προκειμένου να αποφύγει λαϊκές αντιδράσεις - εξ αιτίας των συνεπειών του σχετικού κόστους στην τσέπη των λαϊκών στρωμάτων - την κάνει να χρησιμοποιεί ανήθηκες πρακτικές προκειμένου να βρεί τα αναγκαία κεφάλαια μέσω φορολογίας χειροτερεύοντας ακομα περισσότερο την κατάσταση των λαϊκών στρωμάτων  [προοδ Κρόνος στον Ταύρο και στον 9ο προοδ οίκο 180ο γεν Ωροσκόπος στον Σκορπιό].

Η προσπάθεια αναμόρφωσης επί τα χείρω του δημόσιου Κοινωνικού Συστήματος και Συστήματος Υγείας - προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι για να διατεθούν σε επιχειρηματικά συμφέροντα για την εκτέλεση έργων που διατηρήσουν την Ηγεσία στην εξουσία - η και η χρησιμοποίηση της Πανδημίας για να επιτευχθούν πολιτικοί στόχοι , σε συνδυασμό με την υλοποίησης αστυνομικής μορφής καταπιεστικών μέτρων. διαμορφώνουν σκηνικό  εξέγερσης των λαϊκών στρωμάτων - που μπορεί και να ξεκινήσει από πυρήνες των Ενόπλων Δυνάμεων - ενω υπάρχει η πιθανότητα να δεχτεί η Χώρα κάποιας μορφής σύμμετρης η ασύμμετρης πολεμικής επίθεσης  .[ προοδ Υγεία στον Λέοντα και στον 2ο οίκο 90ο γεν Άρης στον Σκορπιό και στον 1ο οίκο που ενεργοποιεί το γεν ταυ τετραγώνου με κορυφή τον Άρη και βάση την αντίθεση Πλούτωνα στον Υδροχόο και στον 4ο οίκο μα Ουρανό στον Καρκίνο και στον 10ο οίκο].

Ο συνδυασμός της έλλειψης κεφαλαιουχικών πόρων με την ύπαρξη μιάς Ηγεσίας που ενδιαφέρεται μόνο για τις προσωπικές της επιδιώξεις,  δρά απομονωμένη από τον Λαό και λειτουργεί με το μαστίγιο -  προκειμένου να καταπνίξει τις λαϊκές αντιδράσεις - προκαλεί τελικά εξέγερση για την απομάκρυνση της [προοδ Σελήνη στον Ταύρο και στον 11ο σε συνοδο με τον προοδ Ηλιο στον Ταύρο και στον 11ο σε όψη 90ο με το γεν Μεσουράνημα στον Λέοντα]

Μια Ηγεσία με στρατιωτικο παρελθόν /μενταλιτέ, αλλά και με διπλωματικό ταλέντο θα διεκπεραιώσει με επιτυχία δύσκολες διαπραγματεύσεις που αφορούν στις διεθνείς Συνθήκες που διέπουν το μεταφορικό έργο και τα έργα εκσυγχρονισμού των διαδρόμων μεταφορών και των αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια, ώστε στην συνέχεια να δημιουργηθούν όμιλοι επιχειρηματικών συμφερόντων για την εκμετάλλευση των ενεργειακών πόρων με τρόπο που εξυπηρετούνται τα Γαλλικά εθνικά συμφέροντα [προοδ Ήλιος στον Ταύρο και στον 11ο οίκο και προοδ Άρης στον Ταύρο και στον 11ο οίκο 120ο γενεθλιος Ερμής στην Παρθένο και στον 10ο οίκο]

 

Η Ηλιακή Επιστροφή 


 

 


Ο Ωροσκόπος της ΗΕ μας λέει πως : 'η ισχυρή πολιτικοποίηση των φυσικών πόρων και της διαχείρισης των κρατικών χρηματικών διαθεσίμων, σε συνδυασμό με τους  περιορισμούς  που επιβάλλουν οι διεθνείς Συνθήκες - πέρα από τους όρους και τις προϋποθέσεις για να έχει πρόσβαση σε φυσικούς πόρους η Χώρα, και για το Μεταναστευτικό και τις συνέπειες του στην ομαλή λειτουργία της γαλλικής Κοινωνίας εξ αιτίας της τρομοκρατίας και της αύξησης της εγκληματικότητας, αλλά και για τις συνέπειες της πανδημίας στον κοινωνικό ιστό  -  οδηγεί τις διαπραγματεύσεις σε θέσεις που είναι ενάντιες των εθνικών και κοινωνικών συμφερόντων της Χώρας και προκαλεί βίαια εξέγερση των λαϊκών στρωμάτων με στόχο την απομάκρυνση της Ηγεσίας - που στις διαπραγματεύσεις έχει υιοθετήσει μια στρατηγική που βολεύει τις προσωπικές της επιδιώξεις εις βάρος των λαϊκών αναγκών -  προκειμένου να ανακτηθούν οι λαϊκές ελευθερίες και τα κοινωνικά δικαιώματα.  [Ωροσκόπος ΗΕ στον Ταύρο και τον 7ο οίκο σε όψη 120ο με τον γεν Ερμή στην Παρθένο και στον 10ο οίκο, σε όψη 90ο με τον γεν Ουρανό  στον Λέοντα και στον 10ο οίκο, σε όψη 90ο με τον Πλούτωνα στον Υδροχόο και στον 4ο οίκο, σε όψη 90ο με την Υγεία στον Λέοντα και στον 9ο οίκο, σε όψη 90ο με το γεν Μεσουράνημα στον  Λέοντα, σε όψη 180ο με τον γεν Χαντές στον Σκορπιό και στον 1ο οίκο].

Το Μεσουράνημα της ΗΕ είναι στον Αιγόκερο και πέφτει στον 3ο γενέθλιο οίκο. Ως εκ της θέσεως του στον 3ο γενέθλιο οίκο το Μεσουράνημα αυτό μας μιλάει για διαπραγματεύσεις στις οποίες συμμετέχουν ιδιωτικά μεγαλο-συμφέροντα και που έχουν να κάνουν με τα παγκόσμια δίκτυα μεταφορών και τους αγωγούς πετρελαίου και φυσικού αερίου. Ως εκ της θέσεως του Μεσουρανήματος της ΗΕ στον Αιγόκερο η θεματολογία έχει να κάνει με τους περιορισμούς στην ανάπτυξη του παραγωγικού μηχανισμού της Χώρας που έχουν σαν αποτέλεσμα την εξάρτηση της από τρίτες χώρες όσον αφορά στις πρώτες ύλες η και τα έτοιμα προϊόντα και την ενέργεια, και που ίσως οδηγήσουν την Χώρα στο να τελειώσει την προσπάθεια της για αυτοτέλεια της στην παγκόσμια πολιτικο-οικονομική σκηνή. Έτσι οι αναπτυξιακοί περιορισμοί της Χώρας θα την οδηγήσουν σε υλοποίηση μέτρων προσαρμογής της κυβερνησιμότητας της Χώρας σε ένα καθεστώς που επιβάλουν οι δύσκολα διαπραγματευόμενες διεθνείς συνθήκες, αλλά και από την άλλη θα χρησιμοποιήσει τον πλούτο της Χώρας προκειμένου αφενός για να μην χάσει την μούρη της στην διεθνή αρένα, αλλά και αφετέρου για να χρυσώσει το χάπι στον Γαλλικό Λαό. Και η προσέγγιση αυτή θα οδηγήσει την Χώρα, μεταξύ των άλλων, και σε σκάνδαλα που αφορούν στο Δημόσιο Ταμείο της Χώρας, αλλά και σε ένα καθεστώς αποστασιοποίησης και αδιέξοδου όσον αφορά στην συμμετοχή της Χώρας σε πολυεθνικά σχήματα διοίκησης  [Μεσουράνημα ΗΕ στον Αιγόκερο και στον 3ο οίκο σε όψη 120ο με τον γεν Ηλιο στον Ζυγό και στον 11ο οίκο και τον γεν Ερμή στην Παρθένο και στον 10ο οίκο, σε όψη 60ο με τον γεν Άρη στον Σκορπιό και στον 1ο οίκο, σε όψη 90ο με τον γεν Ποσειδώνα στον Ζυγό και στον 12ο οίκο, σε όψη 135ο με την Υγεία στον Λέοντα και στον 10ο οίκο, σε όψη 120ο με τον ΒΔ στην Παρθένο και στον 11ο οίκο, σε σύνοδο με τον Άδμητο και στον 3ο οίκο]

Συνολική εικόνα Χώρας για το 2022

a.      Ταμειακά προβλήματα και προβλήματα τραπεζικής επάρκειας (Ιανουάριος  έως Ιούνιος 2022)

b.      Προβληματική κατάσταση με τα ομόλογα γαλλικού δημοσίου, άρα και δυσκολίες στον δανεισμό (Φεβρουάριος - Ιούλιος 2022)

c.       Προβληματική κατάσταση με το εμπόριο με γειτονικές χώρες (Μάρτιος - Ιούλιος 2022)

d.      Προβληματική κατάσταση στην εκπαίδευση εξ αιτίας των μέτρων περιστολής δαπανών του Κράτους (Μάρτιος - Ιούλιος 2022)

e.      Προβληματική κατάσταση όσον αφορά στα ΜΜΕ και στον έλεγχο τους (Μάρτιος - Ιούλιος 2022)

f.        Προβλήματα στον παραγωγικό ιστό και στον οικιστικό τομέα εξ αιτίας των εγγενών προβλημάτων της χώρας αλλά και εξ αιτίας απεργιών ( Απρίλιος - Δεκέμβριος 2022)

g.      Έλλειψη επενδύσεων και δυσλειτουργία του Χρηματιστηρίου (Απρίλιος - Δεκέμβριος 2022)

h.      Κατάσταση λαϊκών στρωμάτων καθόλου καλή και περεταίρω επιβάρυνση του βιοτικού επιπέδου (όλη την χρονιά και κυρίως Μάιος - Δεκέμβριος 2022)

i.        Περεταίρω μείωση του ρόλου του Κράτους στα θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης και Δημόσιας Υγείας (Ιούνιος - Δεκέμβριος 2022)

j.        Περιορισμός δαπανών για την Άμυνα (Ιούνιος - Δεκέμβριος 2022)

k.       Συνεταιρισμοί και σχέσεις με δανειστές οξυμένες (μετά τις εκλογές του Απριλίου έως τέλους του χρόνου)

l.        Δυσκολίες στο κεφάλαιο Χρέους  και φορολογίας (Ιούλιος έως Δεκέμβριος 2022)

m.    Τα θέματα εξωτερικής πολιτικής δεν φαίνονται να απασχολούν την Χώρα την χρονιά αυτή. Κάποιες θετικές εξελίξεις θα πρέπει να περιμένουν οι Γάλλοι την περίοδο Ιουλίου έως και τον Σεπτέμβριο 2022

n.      Κυβερνησιμότητα : ο Γαλλικός Λαός δεν παίρνει αυτό που θέλει από τις εκλογές και αυτό οξύνει τα πνεύματα (Απρίλιος - Δεκέμβριος 2022)

o.      Λειτουργία της Νομοθετικής εξουσίας, Συμμαχίες και συμμετοχή σε Κοινοπολιτειακά σχήματα, γενικά καλή αλλά κάποιες δυσκολίες στο τέλος Ιουλίου με τα μέσα Αυγούστου και τον Νοέμβριο έως τα μέσα Δεκεμβρίου 2022.

p.      Κατάσταση στα δημόσια ιδρύματα κακή εξ αιτίας περικοπών δημοσίων δαπανών (όλο το 2022)

q.      Η γενική εικόνα της Χώρας προς τα έξω καλή με εξαίρεση κάτι που μπορεί να συμβεί τον Νοέμβριο του 2022

 

Οι σχέσεις της Γαλλίας με άλλες Χώρες ειδικού βάρους

ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Η θεματολογία των σχέσεων της Γαλλίας με την Γερμανία το 2022, έχει να κάνει με τα αδιέξοδα του παραγωγικού ιστού των δύο χωρών που με την σειρά τους έχουν να κάνουν με την έλλειψη Α Υλών η και τους περιορισμούς και το κόστος εξεύρεσης των και το αυτό για την ενέργεια.

Έχει επίσης να κάνει με το γεγονός ότι οι εμφανιζόμενοι ως ασκούντες της εξουσία στην πραγματικότητα εκτελούν εντολές κάποιας παρασκηνιακής εξουσίας που πιστεύει πως έχει και το μαχαίρι και το πεπόνι και που θεωρεί πως με μεθοδεύσεις τύπου πανδημίας και με αυταρχικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων μπορεί να επιβάλλει τα σχέδια της. Με την διαφορά πως άλλο το βαθύ γερμανικό κατεστημένο και άλλο το γαλλικό, όσον αφορά στις στοχεύσεις και τις μεθοδεύσεις

Και τα σχέδια της αφορούν αφενός στον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών διαδικασιών - αξιοποιώντας εφευρέσεις που μειώνουν την συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα στην παραγωγική διαδικασία - αλλά και αφετέρου στην διασφάλιση Α Υλών και ενεργειακών πόρων σε τιμές που βολεύουν τα επιχειρηματικά της σχέδια.  Το δύσκολο σημείο του σχεδιασμού αυτού είναι ο έλεγχος του μεταφορικού κόστους των Α Υλών και των ενεργειακών πόρων  που σε συνδυασμό με το ότι οι χώρες παραγωγής μπορεί να μήν ανήκουν στην σφαίρα επιρροής του βαθέως επιχειρηματικού κατεστημένου, αναγκάζει το τελευταίο να δρομολογήσει σχέδια εκσυγχρονισμού των Ενόπλων Δυνάμεων, για την χρηματοδότηση των οποίων οι πόροι θα εξευρεθούν απο περικοπές στις δημόσιες δαπάνες  Κοινωνικού Κράτους και Δημόσιας Υγείας.

Το ειδικό πρόβλημα των σχέσεων Γαλλίας με Γερμανία το 2022 έχει να κάνει αφενός με το ότι η παρασκηνιακή εξουσία των δύο χωρών έχει διαφορετικές στοχεύσεις, αλλά αφ' ετέρου με το γεγονός πως η μεν Γερμανία έχει συσσωρεύσει ταμειακό πλούτο αρπάζοντας τον από τις χώρες του Νότου, ενώ η Γαλλία έχει πρόβλημα με το εξωτερικό της Χρέος - 2021 : 97% του ΑΕΠ - που στην πραγματικότητα είναι πολύ μεγαλύτερο εξ αιτίας του ότι η αποτίμηση των ομολόγων της - προκειμένου να διασφαλίσει τα δάνεια της από τον  μηχανισμό ανάκαμψης της ΕΕ - δεν γίνεται με πραγματικές τιμές Αγοράς αλλά με υποθετικές ισοτιμίες.  Και την κατάσταση αυτή την  εκμεταλλεύεται η Γερμανία προκειμένου να έχει την ανοχή της Γαλλίας στα σχέδια της που έχουν να κάνουν με την Γερμανική Ευρώπη.

Και είναι ακριβώς αυτά τα σχέδια της Γερμανίας - η καλύτερα του βαθέως Γερμανικού κατεστημένου - που προκαλούν την αντίδραση του Γαλλικού βαθέως κατεστημένου που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να δεχτεί την κυριαρχία της Γερμανίας στην Ευρώπη. Και κινήσεις που βλέπουμε να γίνονται από πλευράς Γαλλικής Προεδρίας στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης ενός άλλου κοινοπολιτειακού σχήματος - π.χ επανένταξη της Βρετανίας σε κάποιο άλλο σχήμα στο πρότυπο της Entente Cordiale του 1914, η οι συνεννοήσεις που γίνονται με την Ιταλία για την ιδέα της Μεσογειακής Ένωσης -  είναι ενδεικτικές κινήσεις του τι απασχολεί τους Γάλλους.

Επί πλέον η Γαλλία είναι η μόνη χώρα/μέλος της ΕΕ με ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις και όντας πυρηνική δύναμη. Η Γαλλία θέλει να έχει τον πρώτο λόγο στο θέμα του Ευρωστρατού και η Γερμανία ναι μεν δεν το θέλει γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν εμπόδιο στα άμεσα σχέδια της, αλλά ούτε και τολμά να το αντικρούσει.

Επομένως  οι σχέσεις των δύο χωρών το 2022 βρίσκονται σε μια κατάσταση επαναξιολόγησης και όπως συμβαίνει συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις θα ασχοληθούν με τα κοινά προβλήματα - π,χ σε αυτή την φάση πως θα 'αναστήσουν' τους παραγωγικούς μηχανισμούς τους χωρίς να προκαλέσουν λαϊκή έκρηξη και το τι θα κάνουν με την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών τους, αλλά και με το θέμα της απαίτησης των ΗΠΑ να 'καπελώσει' την ΕΕ - και θα αφήσουν κατά μέρος μέχρι το 2025 τα σοβαρά θέματα - ποιος είναι ο 'αρχηγός' στην ΕΕ και το τι θα γίνει και αν θα υπάρξει Ευρωστρατός.

ΗΠΑ

Με τους Αμερικανούς οι Γάλλοι βρίσκονται σε ένα καθεστώς 'λυκοφιλίας', κυρίως εξ αιτίας της αλαζονικής και αρπακτικής συμπεριφοράς των Αμερικανών γενικότερα και της αντίστασης που προβάλλει η Γαλλία στα σχέδια της υφιστάμενης διοίκησης των ΗΠΑ για 'αποικιοποίηση' της Ευρώπης. Ίσως γιατί η πραγματική Ηγεσία της Γαλλίας ξέρει τι πρόκειται να συμβεί στις ΗΠΑ στα επόμενα δέκα χρόνια και ίσως πιστεύει πως δεν έχει νόημα η όποια προσπάθεια εξεύρεσης κοινού τόπου  στην φάση αυτή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως οι όποιες κινήσεις λειτουργικού και τακτικού επιπέδου που αναφέρονται παρακάτω θα πάψουν να γίνονται  

Η κύρια θεματολογία της σχέσης για το 2022 έχει να κάνει  με τα 'απόνερα' της ακύρωσης της συμφωνίας για κατασκευή πυρηνικών υποβρυχίων από την Γαλλία για λογαριασμό της Αυστραλίας και την δημιουργία του AUCUS Pact και τις επιπτώσεις του στην Ευρωπαϊκή Αμυντική Στρατηγική. Το θέμα αυτό από μόνο του από την μια δημιουργεί ένα περιβάλλον σχέσεων που όπως λέει και ο Λαός μας "ήταν που ήταν στραβό το κλίμα, το έφαγε και ο γάιδαρος και απέγινε", αλλά και από την άλλη οι Γάλλοι 'την ανάγκη φιλοτιμία ποιούντες'  - λόγω του ότι το AUCUS Pact τους βολεύει σε ένα βαθμό εξ αιτίας των υπερπόντιων αποικιών τους Νέας Καληδονίας και Γαλλικής Πολυνησίας που οι Κινέζοι τις έχουν βάλει στο μάτι - θα τηρήσουν μια μάλλον ουδέτερη στάση στο θέμα. Σε πρακτικό επίπεδο πάντως δεν βλέπω πως η Γαλλία θα συμπλεύσει με  τις αμερικανικές θέσεις σε διεθνή Φόρα και στο ΝΑΤΟ.

 Σε πρακτικό επίσης επίπεδο η κατάσταση που επικρατεί  στον παραγωγικό ιστό και των δύο χωρών σε συνάρτηση με τις χρηματο-οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, εξ αιτίας του μεγάλου τους Χρέους, διαμορφώνουν ένα σκηνικό αδυναμίας ανταγωνιστικής δράσης, ώστε να επιβάλλει η μια Χώρα την θέληση της στην άλλη.

Αν και οι τρέχουσες διοικήσεις και των δύο χωρών είναι ταγμένες στο Σχέδιο Δράσης της Μεγάλης Επανεκκίνησης και της Κλιματικής Αλλαγής για πολιτικούς,  κατά κύριο λόγο, λόγους, φαίνεται πως  τους απασχολεί το θέμα της μεταβατικής περιόδου - από το υφιστάμενο σύστημα παραγωγικής υποδομής σε αυτό που θα δημιουργήσει η υποτιθέμενη Μεγάλη Επανεκκίνηση - όπου ο παραγωγικός μηχανισμός θα στηρίζεται στις παραδοσιακές μορφές ενέργειας. Και εδώ υπάρχει αμέσως αμέσως μια διαφορά στις δύο χώρες,  δεδομένου του ότι οι ΗΠΑ παράγουν πετρέλαιο από σχιστόλιθο και θέλουν μάλιστα να το εξάγουν ετσιθελικά στην Ευρώπη, ενώ οι Γάλλοι  έχουν εν μέρει βολευτεί με την πυρηνική ενέργεια, αλλά εξακολουθούν να έχουν το πρόβλημα της κίνησης του στόλου των αυτοκινήτων και αυτό της τροφοδοσίας με ενέργεια του πρωτογενή παραγωγικού τομέα.

Γεωστρατηγικά επίσης υπάρχουν διαφορές μια και οι Αμερικανοί παραδοσιακά έχουν μια οπορτουνιστική προσέγγιση στις στοχεύσεις τους, ενώ οι Γάλλοι είναι πιο σταθεροί σε αυτό που επιδιώκουν,  παρόλο του  επί Μακρόν επέδειξαν μια παρόμοια συμπεριφορά με τους Αμερικανούς. Η τρέχουσα διοίκηση των ΗΠΑ έχει στο στόχαστρο την Ρωσία περισσότερο και όχι την Κίνα, ενώ θέλει επίσης να αποκτήσει τον έλεγχο του μαλακού υπογαστρίου της Ρωσίας, αλλά και  να ανακτήσει την κηδεμονία της Ευρώπης. Θέλουν επίσης οι ΗΠΑ να υποχρεώσουν την ΕΕ να αναμειχθεί στην αντιπαράθεση με την Ρωσία στην Ουκρανία . Για τα τελευταία δύο σημεία - Αμερικανική κηδεμονία της Ευρώπης και ανάμειξη του ΝΑΤΟ στην Ουκρανία - φαίνεται πως  οι Γάλλοι έχουν σοβαρότατες αντιρρήσεις που μπορεί να φτάσουν και σε σημείο αρνησικυρίας.

Ένα άλλο θέμα που προκύπτει για το 2022 και που αφορά και στις δύο χώρες, έχει να κάνει αφενός με ένα 'κίνημα' που θέλει να ακυρώσει την ισχύ των εθνικών κυβερνήσεων - δηλαδή το  σχέδιο των παγκοσμιοποιητών για Παγκόσμια Διακυβέρνηση - και από την άλλη βίαιες εξεγέρσεις και κατά του περιορισμού των προσωπικών ελευθεριών αλλά και κατά της κατάστασης που επικρατεί στον παραγωγικό μηχανισμό των δύο Χωρών σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής της νεο-φιλελεύθερης πολιτικής που ακολουθείται.

Δεν αποκλείεται επίσης και στις δύο χώρες να υπάρξουν ηγεσίες η να αναλάβουν μιας κάποιας μορφής ηγετικό ρόλο, άνθρωποι με στρατιωτική προϋπηρεσία η και παρεμφερείς ικανότητες που ταυτόχρονα να είναι και διπλωμάτες και που στην φάση αυτή θα εξυπηρετούν τις επιδιώξεις του συστήματος Παγκοσμιοποίησης.

 

ΒΡΕΤΑΝΙΑ

Εξετάζοντας το πως η Γαλλία του 2022 θα επηρεάσει την σχέση της με την Βρετανία, θα δούμε πως, πέρα από τις διαφορές που έχουν στην αλιευτική βιομηχανία, αλλά και στο ευαίσθητο θέμα της επιβολής τελωνειακών δασμών στα διερχόμενα από την Γαλλία εμπορεύματα από και προς Βρετανία - με την Γαλλία να είναι ρυθμιστής του θέματος - αλλά και στο ότι ο 'εγκέφαλος' για το AUCUS Pact είναι η Βρετανία και μπορούμε να πούμε πως αυτή έκανε την ζημιά στην Γαλλία με την ακύρωση της παραγγελίας πυρηνικών υποβρυχίων από την Αυστραλία - ίσως σαν ανταπόδοση του βέτο που έβαλε ο Ντε Γκόλ στην είσοδο της Βρετανίας στην ΕΕ το 1963 - οι δύο χώρες έχουν παρεμφερή προβλήματα που έχουν να κάνουν με την εξάρτηση του παραγωγικού τους ιστού από εισαγόμενες πρώτες ύλες και από την ενέργεια. Και οι δύο χώρες θεωρούν πώς η Μεγάλη Επανεκκίνηση και τα έργα της Κλιματικής Αλλαγής, μπορεί να αποτελέσουν το μεσομακροπρόθεσμο σχέδιο απεξάρτησης από τρίτες χώρες  για την κάλυψη των ενεργειακών τους αναγκών και την διασφάλιση των πρώτων υλών. Πλην όμως το σχέδιο αυτό δεν απαντά στο ερώτημα του ελέγχου του μεταφορικού κόστους, αλλά και στο ερώτημα του ποια θα είναι εκείνα τα επιχειρηματικά συμφέροντα - από την άποψη σφαιρών επιρροής - που θα χρηματοδοτήσουν τα σχετικά Έργα.  Εκεί που φαίνεται να διαφέρουν είναι στην βραχυπρόθεσμη στρατηγική όπου η μεν Βρετανία στοχεύει σε χώρες κλειδιά της παλιάς Βρετανικής Κοινοπολιτείας, αλλά και στον έλεγχο των πόρων της Ανταρκτικής, η δε Γαλλία θα προσπαθήσει να δημιουργήσει ένα αντι -AUCUS άξονα γενικότερα - που θα περιλαμβάνει χώρες της Μεσογείου, της Αφρικής,  της Ασίας και πιθανά και της Αμερικής - και που θα έχει σαν στόχο τον έλεγχο του ενεργειακού και την διασφάλιση των πρώτων υλών

ΡΩΣΙΑ

Υπό προϋποθέσεις το 2022 θα μπορούσε να είναι μια καλή χρονιά στις σχέσεις της Γαλλίας με τη Ρωσία - όσον αφορά στις ανάγκες Α υλών και ενέργειας που έχει η Γαλλία και που μπορούν να ικανοποιηθούν από τους σχετικούς πόρους που διαθέτει η Ρωσία - σε ένα 'συνεταιρισμό' όπου η Ρωσία συνεισφέρει τους πόρους και το βαθύ γαλλικό κατεστημένο τα κεφάλαια για την αξιοποίηση τους.

Το πρόβλημα όμως είναι πως οι δύο χώρες ανήκουν σε διαφορετικούς συνασπισμούς, ενώ η Γαλλία έχει δεσμευθεί στο σχέδιο δράσης της Μεγάλης Επανεκκίνησης και της Κλιματικής Αλλαγής, που πρακτικά σημαίνει αποδέσμευση από την παραδοσιακή εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου για κάλυψη ενεργειακών αναγκών.

 Επί πλέον φαίνεται πως υπάρχουν διαφορετικοί στόχοι και μεθοδεύσεις ανάμεσα στις δύο χώρες αναφορικά με τους παγκόσμιους διαδρόμους μεταφορών και στον έλεγχο τους, όπου η Γαλλία συντάσσεται με την Αγγλοσαξωνική στρατηγική όσον αφορά στο συγκεκριμένο θέμα. Και αυτό είναι εμπόδιο σε όποιας μορφής 'συνεταιρισμό' ανάμεσα στις δύο χώρες.

Εκεί που οι δύο χώρες φαίνεται να συμφωνούν είναι στον τρόπο διαχείρισης των εξεγέρσεων των λαϊκών στρωμάτων κατά των μέτρων εκσυγχρονισμού των παραγωγικών υποδομών τους που μοιραία θα οδηγήσουν πολύ κόσμο στην ανεργία.

Αν και κάπου ο χάρτης της Γαλλίας μας δίνει μια ένδειξη για 'εκστρατείες' και με δεδομένο το ότι η Γαλλία ναι μεν επανεντάχθηκε στο ΝΑΤΟ από τον Σαρκοζί το 2009 αλλά διατήρησε το δικαίωμα της ανεξαρτησίας της όσον αφορά στην διαχείριση του πυρηνικού της εξοπλισμού, είναι εξεταστέο  το κατά πόσο η Γαλλία θα συμμετέχει σε μια 'πολεμική' σύρραξη με την Ρωσία αν αυτή συμβεί μέσα στο 2022.

ΚΙΝΑ

Αν και η  Γαλλία είναι ο 7ος σε μέγεθος πελάτης της Κίνας, το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δυο χώρες είναι καταθλιπτικά αρνητικό για την Γαλλία (έλλειμμα τάξης μεγέθους  29 δις ευρώ το 2019).

 Όμως δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα που ανάγκασε τον πρόεδρο Μακρόν να δηλώσει πως, όσον αφορά στις σχέσεις με την Κίνα 'το παράθυρο ευκαιριών συνύπαρξης κλείνει'. Συγκεκριμένα, το πρόβλημα των σχέσεων αφορά πρωτίστως στην Νέα Καληδονία - νήσος στον Ειρηνικό Ωκεανό  ανάμεσα στην  Αυστραλία και την Νέα Ζηλανδία που μαζί με μια συστάδα περιφερειακών της νήσων αποτελούν  μια  'επαρχία' της Γαλλίας (το τελευταίο και φαρμακερό δημοψήφισμα ανεξαρτητοποίησης από την Γαλλία τον Δεκέμβριο του 2021 έδωσε ένα 96% παραμονής υπό το υφιστάμενο καθεστώς) Και γιατί τόσο υψηλό ποσοστό από το 53,6% του προηγούμενου δημοψηφίσματος του 2020; Προφανώς γιατί οι κάτοικοι της Νέας Καληδονίας συνειδητοποίησαν τον κινέζικο κίνδυνο. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια η Κίνα έχει μια επιθετική πολιτική εναντίον του ελέγχου της Νέας Καληδονίας από τους Γάλλους η ακριβέστερα θέλει να την κάνει δορυφόρο της. Και αυτό και για λόγους πρώτων υλών - η Νέα Καληδονία παράγει νικέλιο, κοβάλτιο, μαγνήσιο κλπ και αυτές τις πρώτες ύλες τις χρειάζεται η Κίνα - αλλά κυρίως για γεωστρατηγικούς λόγους μια και η θέση της Νέας Καληδονίας εποπτεύει την θάλασσα ανάμεσα στην Αυστραλία και στην Νέα Ζηλανδία και κατά συνέπεια στην πρόσβαση στην Ανατολική Ανταρκτική.

Τα ίδια ισχύουν και για την Γαλλική Πολυνησία - ένα σύμπλεγμα 118 νήσων στον Νότιο Ειρηνικό και βορειότερα της Νέας Καληδονίας που στο παρελθόν χρησιμοποιείτο από τους Γάλλους για πυρηνικές δοκιμές και όπου το ενδιαφέρον των Κινέζων είναι καθαρά γεωστρατηγικό

Η συμπεριφορά της Κίνας απέναντι στην Γαλλία ανάγκασε το Γαλλικό Υπουργείο εξωτερικών να καλέσει τον Κινέζο πρέσβη για εξηγήσεις δύο φορές μέσα σε ένα έτος, ενώ σε μια  στρατηγική έκθεση του εξέδωσε η Γαλλία το 2021, χρησιμοποιεί  για την Κίνα εκφράσεις όπως 'συστημικός αντίπαλος', 'οικονομικός ανταγωνιστής' και μερικές φορές 'σημαντικός διπλωματικός συνομιλητής'.

Και είναι προφανώς το θέμα της Νέας Καληδονίας, αλλά και της Γαλλικής Πολυνησίας,  που ανάγκασε την Γαλλία να 'καταπιεί' την χοντράδα των Αμερικανών και των Βρετανών με την ακύρωση του συμβολαίου κατασκευής πυρηνικών υποβρυχίων της Αυστραλίας και να δηλώσει πρόσφατα σύμπνοια στο σχέδιο AUCUS, έστω και ως μη μέλος της συμφωνίας. Και αυτό παρόλο που ο Μακρόν δήλωσε πως οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να πάψουν να είναι αφελείς στο κεφάλαιο 'συμμαχίες'.

Στο ίδιο μοτίβο αντιπαλότητας, αλλά και εμπορικής συνεργασίας θα κινηθούν οι σχέσεις των δύο χωρών για το 2022. Αυτό που θα ενοχλεί την Γαλλία είναι η επιμονή της Κίνας στην επιθετική της πολιτική, που μπορεί όμως και να έχει να κάνει και με την θέση της ΕΕ στο θέμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ιουγούρων της Κίνας - στην πράξη για τον έλεγχο του χερσαίου δρόμου του μεταξιού. Οι δράσεις που θα στοχεύσει η Γαλλία πέρα από τα προαναφερθέντα θα είναι η σκληρή θέση στα θέματα συνοριακών διαφορών (μιλάμε για την Νέα Καληδονία και την Γαλλική Πολυνησία), οι ασύμμετρες αποστολές και σε θέματα που αφορούν στον χερσαίο και θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού, αλλά και στην Αφρική, η αντιπαλότητα σε σχέση με το εμπορικό ισοζύγιο ανάμεσα στις δύο χώρες και η υπονόμευση της Ηγεσίας της Κίνας

 

Comments

Popular posts from this blog

2024 - Προς ένα νέο Κόσμο : Δυο βήματα μπρός και ένα πίσω

ΗΠΑ 2024…Εντονα φυσικά φαινόμενα;

BRICS - Πόσο βιώσιμο είναι το σχέδιο;